Cele mai importante companii din Bistrița, afaceriști și oameni politici au participat la lansarea oficială a sucursalei CONAF la BISTRIŢA, organizată de Gabriela Montoiu. La eveniment, s-au dezbătut teme importante legate de mediul de afaceri și perspectivele economice, pe diverse domenii.
Cristina Chiriac – președintele Confederatiei Nationale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) a fost prezentă la lansarea filialei CONAF pe județ și i-a mulțumit Gabrielei Montoiu pentru promovarea antreprenoriatului. De altfel, Gabriela Montoiu devine președintele CONAF filiala Bistrița – Năsăud.
Potrivit ziardebistrita.ro, fostul director al TerraPlast, Emanoil Viciu a avut cel mai bun discurs al serii. Afaceristul a vorbit despre nișa pe care a hotărât să investească și anume: industria creativă. Discursul său este un îndemn pentru afaceriștii cu viziune, de a ieși din zona de comerț acolo unde prețul trebuie optimizat încontinuu pentru a face față concurenței. În schimb, în ce privește industriile de creație, prețul este dictat de antreprenorul care implicit deține monopolul pe industria respectivă
“În domeniul design-ului se câștigă enorm de mulți bani! Veți spune că este tradiție, e nevoie de experiență… și-atunci am să vă dau exemplul Poloniei, care a început să dezvolte pe această nișă iar astăzi este un concurent puternic, la nivel mondial!” – a spus Viciu.
Emanoil Viciu a găsit soluția: investiții masive pe învățământ, dezvoltare-cercetare!
“Danemarca și Coreea de Sud au alocat 12% în învățământ, cercetare-dezvoltare și s-au reinventat! De exemplu, în anii 80 în Coreea de Sud, populația a donat suveniruri de aur pentru a salva țara. Acum au devenit nr. 1 în lume în numărul de invenții pe cap de locuitor. Sunt exemple care arată că acest drum este cel pe care trebuie să-l alegem.” – a argumentat omul de afaceri.
“Eu sunt un luptător pentru a convinge cât mai mulți oameni să dezvolte firme inovative, pentru că e greu și de aceea încerc să-i conving să-și asume acest lucru!O apreciez pe doamna care spunea că zilele libere erau numai Crăciunul și Paștele. Pentru că a ajunge acolo sus, implică un anume preț! Acest lucru trebuie să-l spunem tinerilor noștri.. acest lucru i l-am spus și eu fetei mele, când s-a întors din Londra, să investească în România: ești dispusă să plătești prețul succesului? Dacă da, atunci să-i dăm drumul!” – a concluzionat Emanoil Viciu.
Mesaj către politicieni: “terminați cu luptele între voi și puneți umărul la dezvoltarea României!”
Principalul subiect abordat a fost cel legat de lipsa forței de muncă, o problemă actuală a mediului de afaceri. Patronii cer intervenția Statului pentru combaterea acestui fenomen. O altă problemă dezbătută a fost cea a sistemul de educație deficitar, care formează analfabeți funcționali, fără perspectivă în profesiile reale de pe piața muncii, precum şi cea a patronilor ,,fără cunoștiințe de management, deținătorii de afaceri care NU sunt neapărat antreprenori și care NU înțeleg detaliile unui business de succes”.
În cadrul evenimentului s-a lansat TOP 100 firme din județ!
TOP 100 de companii din Bistrița este un proiect dezvoltat de Alin Bolbos, jurnalistul care deține BistrițaBusiness, un site care abordează subiecte economice. Practic, TOP 100 este un catalog unde sunt prezentate principalele companii din Bistrița.
Prima ediție TOP 100 s-a dorit a fi mai degrabă o ediție statistică, deoarece cifra de afaceri a fost singurul criteriu care a stat la baza clasamentului.