STATUTUL
ASOCIAŢIEI „PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE
AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII” SUCEAVA
—- descarca aici Statut PJFAIMM Suceava —-
(Completat şi actualizat in Adunarea Generală din 21 ianuarie 2011, constituind un act unitar avand in conţinut modificările şi completările aprobate.)
CAPITOLUL I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1 – (1) Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA”, denumit în continuare PJFAIMM Suceava este constituit în conformitate cu reglementările Ordonanţei Nr.26/2000 şi legislaţia conexă, ca organizaţie patronală a femeilor de afaceri, independentă, fără caracter politic, înfiinţat ca persoană juridică de drept privat, fără scop patrimonial, cu dreptul liberei asocieri guvernate de legea civilă.
(2) Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” a fost înfiinţată de membrii fondatori semnatari în Adunarea Generală din 14 martie 2007 prin Actul Constitutiv autentificat de Notarul Public sub numărul 1465 din 17 aprilie 2007 şi Statutul autentificat cu numărul 1466/17 aprilie 2007.
CAPITOLUL II
DENUMIREA, SCOPUL ŞI OBIECTIVELE ASOCIAŢIEI
„PATRONATULUI JUDETEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN IMM SUCEAVA”
Art.2 Denumirea Asociaţiei va fi “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA”, denumită în continuare PJFAIMM Suceava”, aşa cum rezultă din dovada disponibilităţii denumirii nr. 49723 din 22 februarie 2007, emisă de Ministerul Justiţiei, din încheierea nr. 15 din 27.04.2007 a Judecătoriei Suceava şi din Certificatul de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial nr.15/A/I din 4.05.2007. Asociaţia PJFAIMM Suceava este înregistrată la Ministerul Finanţelor Publice – ANAF cu Certificatul numărul A0287125/25.05.2007 având codul de înregistrare fiscală 21804350.
Completările şi modificările la prezentul Statut sunt aprobate de Adunarea Generală din 21 IANUARIE 2011
Art.3 Sediul Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” este în Municipiul Suceava, B-dul 1 Decembrie 1918, Nr.15 şi va putea fi schimbat in conformitate cu dispoziţiile legale, cu aprobarea Consiliului Director al Asociaţiei PJFAIMM Suceava. În funcţie de necesităţile impuse de dezvoltarea activităţilor, Asociaţia poate închiria sau îşi poate construi şi alte sedii în orice loc din Romania, pe baza hotărârii Consiliului Director luată cu respectarea Actului Constitutiv şi al Statutului Asociaţiei, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Art.4 Durata de funcţionare a Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” este nelimitată.
Art.5 Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” are ca scopuri:
a) promovarea egalităţii de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în domeniile antreprenorial şi patronal;
b) promovarea şi sprijinirea afirmării femeilor în mediul de afaceri şi în domeniul întreprinzător;
c) apărarea intereselor femeilor de afaceri, în raporturile acestora cu autorităţile publice centrale şi locale, precum şi în relaţiile cu alte organe şi organisme din ţară şi din străinătate;
d) impulsionarea, prin mijloace specifice, a procesului de constituire şi dezvoltare a societăţilor comerciale de către femei, cu capital privat autohton şi/sau cu participarea investitorilor străini;
e) promovarea cooperării şi colaborării cu structuri profesionale şi patronale similare din ţară şi străinătate;
f) reprezentarea intereselor femeilor de afaceri în organismele profesionale şi patronale internaţionale;
g) iniţierea, realizarea, derularea, implementarea de proiecte şi programe pentru femei.
Art.6 – (1) Misiunea Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN IMM SUCEAVA” constă în:
a. Activităţi de lobby la autorităţile/instituţiile publice centrale şi locale privind participarea reprezentanţilor patronatului la comisiile de dialog social şi la consultările iniţiate în domeniile de interes ale patronatului.
b. Conlucrarea cu sindicate, patronate, camere de comerţ, şi alte organizaţii profesionale locale, cu organe ale administraţiei publice locale, în adoptarea soluţiilor ce prezintă interes pentru membrii patronatului;
c. Apărarea intereselor membrilor săi in relaţiile cu organele administraţiei publice centrale şi locale şi cu sindicatele;
d. Reprezentarea acestora în faţa autorităţilor, organelor si organizaţiilor locale si naţionale;
e. Acţionarea în toate domeniile pentru a crea un mediu favorizant funcţionării, dezvoltării şi perfectionării activităţii societăţilor comerciale constituite de femei;
f. Stimularea şi promovarea relaţiilor economice şi a cooperării internaţionale in interesul societăţilor comerciale constituite de femei;
g. Promovarea principiilor de independenţă şi de solidaritate în relaţiile dintre societăţile comerciale constituite de femei şi încurajarea cooperării prin măsuri economice şi mijloace juridice care să le asigure o bună funcţionalitate şi profit ridicat;
h. Conceperea şi oferirea de programe de pregătire şi perfecţionare profesională în domeniul managementului, calităţii şi în alte domenii de interes pentru femeile de afaceri;
i. Oferirea de programe de consultanţă şi asistenţă în afaceri, management şi în alte domenii de interes pentru membrii patronatului;
j. Iniţierea şi organizarea de cursuri, seminarii, colocvii, conferinţe, târguri, expoziţii şi alte manifestări, în domeniile de interes ale patronatului;
k. Acordarea de asistenţă de specialitate (economică, managerială, socială, tehnică, financiară, educaţională şi juridică) pentru membrii patronatului;
l. Editarea şi difuzarea de publicaţii proprii de specialitate in domeniile de interes major pentru patronat şi membrii săi ;
m. Elaborarea de analize, sondaje de opinie şi informări publice, studii de diagnoză şi prognoză pentru identificarea şi definirea necesităţilor şi problemelor de interes pentru patronat, la nivel local/ naţional.
n. Acţionarea pentru respectarea legalităţii, eticii profesionale, precum şi a normelor privind concurenţa loială in activitatea societăţilor comerciale si in relaţiile dintre acestea, care să le asigure şanse de profit in condiţii egale;
o. Participarea activă pe plan local şi naţional la dialogul social si la punerea in valoare a experienţei, cunoştinţelor şi informaţiilor acumulate, care să faciliteze elaborarea deciziilor şi a actelor normative ce interesează activitatea membrilor patronatului;
p. Conlucrarea cu organele administraţiei publice şi cu alte organisme in reglementarea impozitelor, taxelor, tarifelor şi a altor asemenea activităţi ce privesc activitatea membrilor patronatului;
q. Facilitarea, prin intermediul organizaţiilor specializate, a accesului membrilor la diverse programe de asistenţă financiară sau de altă natură , de la bugetul de stat sau din alte surse (programe de finanţare europeană, alte surse de finanţare);
r. Acordarea, in funcţie de disponibilităţile financiare proprii sau prin atragerea de sponsori, a unor burse pentru tinerele care doresc sa-şi infiinţeze afaceri proprii;
s. Accesarea, elaborarea, sprijinirea, promovarea, realizarea şi/sau participarea la derularea programelor transfrontaliere, europene sau a altor programe, în domeniile de interes ale patronatului;
t. Efectuarea de orice alte activităţi legale necesare realizării obiectivelor patronatului.
u. Apărarea şi respectarea Drepturilor Omului aşa cum sunt stipulate in Tratatele internaţionale.
v. Implicarea PJFAIMM Suceava în activităţi şi proiecte care vizează aplicarea principiilor democratice şi a democraţiei la nivel naţional si internaţional
w. Implicarea PJFAIMM Suceava in strategia naţională pentru egalitate de şanse intre femei si bărbaţi cat şi apartenenţa etnică, religioasă, varstă, sau situaţie materială;
x. Efectuarea de orice alte activităţi legale necesare realizării obiectivelor asociaţiei.
(2) Desfăşurarea unor activităţi cu şi pentru tineri, în vederea integrării acestora in mediul social, civic şi de afaceri;
(3) Implicarea Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” in activităţi şi proiecte în domeniul protecţiei mediului, energiei regenerabile sau alternative, cultivarea si importanta structurilor energetice, revalorificarea deşeurilor valoroase;
(4) Implicarea Asociaţiei PJFAIMM Suceava în dezvoltarea intreprinderilor din sectorul agricol şi turismului;
(5) Asociaţia PJFAIMM Suceava va promova şi aplica măsuri adecvate printr-un sistem evolutiv de tehnici informaţionale şi de instruire, menite să îmbunătăţească abilităţile manageriale ale agenţilor economici în domeniul mediului;
(6) Asociaţia PJFAIMM Suceava va genera potenţiale iniţiative şi modele de producţii ecologice, concepte moderne de protejare a naturii şi de conservare a resurselor.
Art.7 – (1) Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” poate participa în condiţiile legii, la înfiinţarea de unităţi de producţie, servicii comerciale, activitîţi economice şi de altă natură, necesare realizării scopurilor şi obiectivelor sale de activitate.
(2) Asociaţia PJFAIMM Suceava poate iniţia şi înfiinţa activităţi de formare profesională prin programe de calificare, recalificare, perfecţionare şi specializare in vederea dobândirii unor competenţe profesionale; programe structurate pe module; programe de formare profesională neconvenţională. Activitatea pentru formarea profesională a adulţilor va obţine autorizaţia de funcţionare, respectând metodologia legală.
Art.8 În vederea realizării scopurilor prevăzute în Statut, “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” poate coopera şi se poate asocia cu alte organizaţii din ţară şi străinatate, cu aprobarea Consiliului Director.
Art.9 Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” se poate afilia la federaţii, uniuni sau confederaţii patronale, pe bază de protocol de colaborare încheiate cu acesta sau în condiţiile statutului acestora, în vederea armonizării acţiunilor desfăţurate în sprijinul membrilor săi din întreaga ţară, cu aprobarea Consiliului Director.
CAPITOLUL III
MEMBRII PATRONATULUI – DREPTURI ŞI OBLIGAŢII
Art.10 – (1) Poate fi membru al Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” orice societate comercială cu capital privat sau orice persoana fizică autorizată înfiinţată în conformitate cu legislaţia în vigoare, care aderă în mod liber la prevederile prezentului STATUT şi care are patroni (asociaţi, acţionari), administrator sau alte funcţii de conducere ocupate de femei.
De asemenea, pot fi membri ai patronatului asociaţii profesionale sau patronale la nivel naţional, regional sau local cât şi alte organizaţii ale societăţii civile, care au relaţii de colaborare, convenţii şi parteneriate pentru dezvoltarea intereselor comune.
(2) Capitalul societăţilor comerciale, organizaţiilor civile, persoanelor independente membre, poate fi integral românesc, străin sau mixt.
(3) Societatea comercială sau organizaţia care aderă la „PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN IMM SUCEAVA” îşi desemnează reprezentantul, persoana fizică din cadrul societăţii, care să o reprezinte in patronat.
(4) Apartenenţa politică a persoanelor ce reprezintă societăţile comerciale, organizaţiile civile membre ale PJFAIMM SUCEAVA este liberă, dar este interzis în mod expres ca aceste optiuni politice să se manifeste în orice fel în cadrul PJFAIMM SUCEAVA.
Art.11 Pot fi membri susţinători ai “PATRONATULUI JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” diverse persoane fizice, precum şi alte persoane juridice neguvernamentale, apolitice, care optează liber pentru această calitate.
Art.12 Membrii Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” au urmatoarele drepturi:
a) Să beneficieze de sprijin, asistenţă şi îndrumare în activitatea acestora, corespunzator cu obiectul lor de activitate.
b) Să primească informaţiile de care dispune patronatul, referitoare la problemele financiare, bancare, valutare, fiscale, vamale, juridice, marketing, manageriale, tehnice, tehnologice şi in alte domenii de activitate.
c) Să fie apărat împotriva concurenţei neloiale şi împotriva abuzurilor administrative şi sindicale.
d) Să primească publicaţiile editate de patronat, contra cost sau gratuit, după caz, să publice în ele articole, comunicări, informaţii şi reclame.
e) Să beneficieze de programele de pregătire, de consultanţă şi asistenţă în afaceri şi management, de serviciile cluburilor, bazelor sportive şi altor tipuri de activităţi organizate de patronat ;
f) Să participe la expoziţii, târguri şi orice alte manifestări organizate de patronat în ţară şi în străinătate;
g) Să primească asistenţă juridică, economică, tehnică, financiară, comercială şi în alte domenii de activitate de la persoanele de specialitate din cadrul patronatului ;
h) Să fie informat cu privire la oportunităţile de afaceri şi posibilii parteneri.
i) Să aleagă şi să fie ales în organismele de conducere ale patronatului şi in Comisia de Cenzori.
Art.13 Membrii “PATRONATULUI JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” au următoarele obligatii:
a) Să acţioneze pentru realizarea obiectului de activitate al patronatului , în vederea îndeplinirii scopurilor din statut.
b) Să respecte Statutul Patronatului şi hotărârile organismelor de conducere, să plătească taxa de înscriere şi cotizaţia trimestrială .
c) Să respecte normele de etică profesională şi ţinuta morala în relaţiile cu ceilalţi membri ai patronatului şi cu partenerii de contracte.
d) Să militeze pentru creşterea prestigiului patronatului şi al membrilor acesteia.
e) Să participe la acţiunile organizate de patronat .
Art.14 – (1) Calitatea de membru al “PATRONATULUI JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” încetează:
a) Prin retragere. Cererea de retragere nu trebuie motivată;
b) Prin excludere.
(2) Excluderea unui membru din PJFAIMM se hotărăşte de Adunarea Generală. Excluderea intervine în următoarele cazuri:
a) În caz de neplată a cotizaţiei timp de două trimestre, consecutiv;
b) Încălcări grave sau repetate ale prevederilor statutare şi ale hotărârilor
c) organismelor de conducere ale patronatului ;
d) Ca urmare a unei condamnări, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea unor fapte cu caracter penal care ştirbesc imaginea patronatului ;
e) Urmare a unor acţiuni contrare intereselor Patronatului, organizaţia suferind prejudicii,
f) Ca urmare a absentării nemotivate de la 3 Adunari Generale succesive;
g) Neparticiparea în mod repetat la acţiuni organizate de PJFAIMM Suceava
(3) Contestaţiile se depun în termen de 30 de zile la Consiliul Director care va răspunde în maximum 15 zile după discuţia cu persoana pentru care a fost propusă excluderea sau cu reprezentantul societăţii comerciale/organizaţiei civile propusă a fi exclusă. Pentru membrii Consiliului Director propunerea de excludere se face si se aproba de către Adunarea Generală.
(4) Asociaţii care se retrag sau sunt excluşi nu au nici un drept asupra patrimoniului asociaţiei. Ei sunt obligaţi a achita cotizaţia până la data pronunţării deciziei definitive privind statutul lor.
CAPITOLUL IV
STRUCTURA ORGANIZATORICA
IV – (1) PRINCIPII GENERALE DE ORGANIZARE
Art.15 Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” are la data înfiinţării organele de conducere nominalizate prin Actul Constitutiv. Ulterior înfiinţării, organele de conducere pot fi schimbate prin aprobarea Adunării Generale.
Art.16 –(1) Organele de conducere ale Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” sunt următoarele:
1. Adunarea Generală (AG) ;
2. Consiliul Director ( CD) ;
3. Cenzorul (Comisia de Cenzori- dacă organizaţia are un număr mai mare de 100 de membri)
(2) Adunarea Generală a membrilor organizaţiei se întruneşte anual în şedinţa ordinară sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea Consiliului Director sau a unei treimi din numărul membrilor PJFAIMM Suceava, pînă la data de 15 aprilie al fiecărui an.
Hotărârile Adunării Generale se iau cu majoritate simplă de voturi (jumătate plus unu din numărul celor prezenţi).
(3) Adunarea Generală este legal constituită în prezenţa a cel putin jumătate din numărul membrilor PJFAIMM Suceava. Sunt consideraţi membrii ai patronatului cu drept de vot care pot participa la Adunarea Generală, numai membrii care au achitat integral cotizaţia cu cel putin 2 zile inainte de data Adunarii Generale, după cum rezultă din registrele PJFAIMM Suceava.
Dacă la prima convocare, nu se întruneşte numărul necesar de membrii pentru ca adunarea să fie legal constituită, Adunarea Generala se reprogramează în termen de 7 zile iar lucrările se vor desfăşura indiferent de numărul celor prezenţi , hotărârile fiind luate cu majoritatea simplă a celor prezenţi.
Convocarea se va face de către secretar, la solicitarea preşedintelui sau vicepreşedintelui prim e-mail, fax. Convocatorul va cuprinde data convocării şi ordinea de zi.
(4) Adunarea Generala a membrilor organizaţiei are următoarele atribuţii:
a) Aprobă Statutul Asociatiei “PATRONATULUI JUDEŢEAN FAIMM SUCEAVA” şi modificările acestuia;
b) Ratifică o eventuală schimbare a denumirii patronatului;
c) Dezbate şi aprobă rapoartele de activitate;
d) Aprobă strategia şi programele de activitate pe termen lung;
e) Aprobă constituirea de federaţii împreună cu alte asociaţii similare;
f) Aprobă fuziunea cu alte organizaţii similare;
g) Hotărşte dizolvarea organizaţiei;
h) Alege prin vot Preşedintele şi membrii Consiliului Director, pentru un mandat de 4 ani;
i) Dezbate raportul financiar şi descărcarea execuţiei bugetare;
j) Aprobă numirea cenzorului sau a Comisiei de cenzori;
(5) Consiliul Director are următoarele atribuţii:
a) Asigură conducerea patronatului în intervalul dintre şedinţele Adunării Generale ;
b) Promovează şi apără interesele membrilor patronatului;
c) Promovează strategia şi programele patronatului, în vederea atragerii de noi membri la nivel local;
d) Asigură relaţiile majore cu organele locale ale administraţiei publice centrale şi locale, cu sindicatele şi cu alte organisme patronale;
e) Angajează, în limitele prezentului Statut, patronatul în relaţiile cu diverse organisme interne şi internaţionale, guvernamentale sau neguvernamentale;
f) Aprobă organigrama şi angajează personalul executiv, în funcţie de posibilităţile financiare şi programele organizaţiei, prin semnătura preşedintelui;
g) Analizează şi decide în conformitate cu prevederile statutului, cazurile de abateri şi sancţiunile propuse;
h) Stabileşte nivelul taxelor de înscriere şi al cotizaţiilor;
i) Gestionează mijloacele financiare şi materiale;
j) Analizează şi aprobă raportul anual al cenzorului pentru anul care a trecut şi Bugetul de Venituri şi cheltuieli pentru anul în curs.
(6) Consiliul Director este ales de către Adunarea Generală şi este format dintr-un numar de 5 membri cu drepturi depline.
(7) Consiliul Director se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la cererea preşedintelui PJFAIMM Suceava sau a vicepreşedintelui .
(8) Consiliul Director este legal constituit dacă sunt prezenţi jumătate din membrii săi, iar hotararile se iau cu majoritatea simplă a celor prezenţi.
Cenzorul (Comisia de Cenzori)
Art.17 Controlul financiar intern va fi asigurat de către un cenzor sau de Comisia de Cenzori, având urmatoarele atribuţiuni :
a) Verifică modul în care este administrat patrimoniul PJFAIMM Suceava ;
b) Întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale şi Consiuliului Director;
c) Poate participa la şedinţele Cosiliului Director fără drept de vot ;
d) Îndeplineşte orice alte atribuţiuni prevăzute în Statut sau stabilite de Adunarea Generală.
Art.18 Membrii Consiliului Director nu pot fi cenzori. Cenzorul poate fi retribuit cu sume ce vor fi stabilite de Consiliul Director.
Art.19 Cenzorul sau Comisia de cenzori verifică gestiunea “PATRONATULUI JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” şi raportează periodic Adunării Generale rezultatele acţiunilor făcând propuneri pentru corectarea deficienţelor constatate. Cenzorul poate participa la şedinţele Consiliului Director fără drept de vot.
IV –(2) PREŞEDINTELE ASOCIAŢIEI “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA”
Art.20 Preşedintele ales de Adunarea Generală are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a) Asigură conducerea de ansamblu a patronatului, împreună cu membrii Consiliului Director în conformitate cu prevederile statutare şi împuternicirile aprobate de Adunarea Generală;
b) Coordonează activitatea Consiliului Director ;
c) Reprezintă, în limita mandatului acordat de Adunarea Generală, interesele patronatului în relaţiile cu autorităţile publice locale sau centrale sau cu organisme neguvernamentale, persoanele fizice şi juridice ;
d) Împreună cu membrii Consiliului Director, Preşedintele informează membrii PJFAIMM Suceava asupra activităţii desfăşurată în perioada dintre două şedinţe ale Adunării Generale ;
e) Să deschidă la bănci conturi şi să efectueze operaţiuni bancare în lei şi valută, în numele PJFAIMM Suceava;
f) Să semneze în numele PJFAIMM Suceava, contracte de finanţare şi alte documente pentru proiecte comunitare puse în aplicare de organizaţie sau în parteneriate;
g) Să administreze în deplină legalitate, bunurile şi patrimoniul organizaţiei
h) În caz de indisponibilitate a preşedintelui , atribuţiile şi responsabilităţile sale sunt preluate de vicepreşedinte;
i) În situaţia în care Preşedintele încalcă grav prevederile statutare sau săvârşeşte fapte grave ce cad sub incidenta legii, Consiliul Director va analiza abaterile ce i se impută şi vor putea, cu votul deschis al membrilor Consiliul Director să prezinte cazul în faţa Adunării Generale, care va decide asupra măsurilor ce se impun.
IV –(3) PREŞEDINTELE DE ONOARE – MEMBRII ONORIFICI
Art.21 Adunarea Generală poate acorda titlul de Preşedinte de Onoare unei persoane care prin prestigiul ei, prin acţiunile pe care le-a întreprins, contribuie la promovarea intereselor patronatului.
Art.22 Preşedintele de Onoare are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a) Să acţioneze, în concordanţă cu Statutul, Programele şi Strategia PJFAIMM Suceava în susţinerea intereselor întreprinzatorilor privaţi;
b) Să iniţieze anumite acţiuni, în conformitate cu mandatul acordat de Adunarea Generală, care să ducă la creşterea prestigiului şi eficacităţii PJFAIMM Suceava ;
c) Să reprezinte PJFAIMM în condiţiile mandatului acordat de Adunarea Genarală, la diverse manifestări interne şi externe;
d) Să informeze Consiliul Director şi Adunarea Generală asupra tuturor activităţilor pe care le-a desfăşurat în numele patronatului ;
În situaţia în care Preşedintele de Onoare încalcă prevederile statutare, săvârşeşte acte care cad sub incidenţa legii, angajează patronatul în acţiuni defavorabile organizaţiei sau pentru care nu a avut mandat din partea Consiliului Director si Adunarii Generale, la propunerea Consiliului Director, se vor aplica sancţiunile prevazute la capitolul “Abateri şi Sancţiuni”.
Art.23 Consiliul Director poate propune, iar Adunarea Generală poate aproba acordarea calităţii de Membru onorific unor persoane române sau străine, domiciliate în ţară sau străinătate, care prin activitatea lor promovează interesele PJFAIMM Suceava .
IV – (4) COLEGIUL DE EXCELENŢĂ ÎN AFACERI
Art.24 Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” poate constitui un Colegiu de Excelenta al Femeilor de Afaceri (CEFA) din care să facă parte membrii sau persoane fizice şi juridice cu rezultate deosebite şi cu prestigiu în domeniile de interes ale patronatului .
Art.25 Membrii Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” au dreptul de a solicita primirea în CEFA, în conformitate cu prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a CEFA.
CAPITOLUL V
ABATERI ŞI SANCTIUNI
Art.26 Membrii Asociatiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” răspund în condiţiile legii şi ale prezentului Statut.
Art.27 În cazul persoanelor juridice se consideră ca abateri următoarele:
1. Nerespectarea obligaţiilor statutare, cum ar fi:
a. Neplata cotizaţiei timp de trei luni consecutiv;
b. Neparticiparea sistematică la acţiunile organizate de patronat ;
c. Întreprinderea unor acţiuni contrare intereselor patronatului , prin care acesta a suferit un prejudiciu moral sau material;
d. d. Încurajarea unui climat neconcurenţial în relaţia cu ceilalţi membri şi/sau fapte de concurenţa neloială.
2. Implicarea în fapte cu caracter penal dovedite printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă.
Art.28 În cazul persoanelor fizice, reprezentante ale persoanelor juridice membre, abaterile pot consta in:
a) Denigrarea activităţii patronatului prin acte sau fapte aducătoare de prejudicii;
b) Întreprinderea unor acţiuni care împiedică buna funcţionare a patronatului ;
c) Angajarea patronatului în acţiuni pentru care nu a fost autorizat de Consiliul Director
d) Implicarea patronatului în activităţi politice;
e) Abateri de la etica profesională şi morală;
f) Comiterea unor fapte cu caracter penal, pentru care a fost condamnat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă.
Art.29 În cazul persoanelor care fac parte din conducerea Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA”, în afară de prevederile Art.26 si Art.27, se mai adaugă absentarea nemotivată de la trei acţiuni consecutive ce privesc activitatea organului de conducere în care a fost ales sau împiedicarea prin diferite mijloace ca aceste organisme de conducere să-şi desfăşoare în mod eficient activitatea.
Art.30 Sancţiunile ce se pot aplica sunt următoarele:
a) Avertisment;
b) Avertisment sever şi ultimativ;
c) Excluderea din patronat
CAPITOLUL VI
PATRIMONIU
Art.31 Patrimoniul Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” este constituit prin aportul membrilor. La acest patrimoniu se adaugă bunurile şi valorile ce vor fi dobândite.
CAPITOLUL VII
VENITURILE ASOCIATIEI PJFAIMM SUCEAVA
Art.32 Veniturile Asociaţiei “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” se constituie din:
a) Taxele de înscriere şi cotizatiile membrilor;
b) Donaţii, sponsorizări sau legate;
c) Venituri realizate de patronat din activităţi economice directe ;
d) Venituri provenite din profiturile obţinute prin diverse activităţi conform prevederilor de la art. 7 din Statut;
e) Dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în conditii legale;
f) Dividendele societăţilor comerciale înfiintate de patronat ;
g) Resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale.
h) Alte venituri prevăzute de lege.
Art.33 Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” poate înfiinţa societăţi comerciale. Dividentele obţinute din activităţile acestor societăţi comerciale, dacă nu se reinvestesc în aceleaşi societăti comerciale, se folosesc obligatoriu pentru realizarea scopului şi obiectivelor patronatului.
Art.34 Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al persoanei juridice.
Art.35 Activitatea economico-financiară se desfăşoară pe baza Bugetului de Venituri şi Cheltuieli.
Art.36 Din veniturile rămase după acoperirea tuturor cheltuielilor curente, Consiliul Director poate propune, cu aprobarea Adunării Generale, modul de utilizare în scopul:
a) Constituirii unui fond de rezervă;
b) Realizării unor investiţii;
c) Recompensării persoanelor care au o contribuţie deosebită la promovarea obiectivelor
Art.37 Patrimoniul va fi administrat de Consiliul Director şi va fi utilizat în vederea realizării scopului pentru care se constituie prezenta asociaţie patronală.
Art.38 Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” poate investi în proprietăţi mobiliare, depozite bancare, drepturi de autor sau orice alte forme de investitie. Investiţiile vor fi garantate.
Art.39 Pentru a-si îndeplini obiectivele specificate în Statut şi pentru a-şi mări patrimoniul, Asociaţia “PATRONATUL JUDEŢEAN AL FEMEILOR DE AFACERI DIN INTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCII SUCEAVA” poate închiria sau vinde proprietăţi, drepturi de reproducere, know-how, etc. asumându-şi obligaţiile provenite din aceste transferuri.
CAPITOLUL VIII
APARATUL EXECUTIV SALARIAT
Art.40 Realizarea activităţilor curente este în sarcina personalului salariat. Organigrama se întocmeşte de Preşedinte şi se aprobă de către Consiliul Director.
Consiliul Director decide desfacerea contractului de munca, acceptarea demisiei sau transferului pentru personalul salariat.
Art.41 Aparatul executiv salariat are obligaţia să transpună în practică hotărârile şi deciziile Consiliului Director şi este coordonat de acesta.
Art.42 În funcţionarea efectivă a aparatului executiv salariat se respectă disciplina ierarhică şi sarcinile cuprinse în “descrierea postului” aprobată de Consiliul Director, cât şi regulamentul intern.
CAPITOLUL IX
RESPONSABILITATI
Art.43 Persoanele care îndeplinesc funcţii de conducere, de execuţie şi de control în cadrul patronatului răspund potrivit legii de consecinţele acţiunilor pe care le aprobă sau le execută, şi de prejudiciile ce ar putea rezulta în conformitate cu responsanbilităţile ce le revin potrivit prevederilor Statutului.
Eventualele răspunderi materiale se stabilesc în conformitate cu prevederile Statutului şi legile în vigoare, de către organismele şi persoanele din cadrul patronatului sau alte organe abilitate de lege, în limita competenţelor ce revin fiecăruia.
CAPITOLUL X
DISPOZITII FINALE
Art.44 Patronatul se poate dizolva numai la propunerea membrilor, materializată prin votul majoritar a 2/3 din rândul acestora, în cadrul Adunarii Generale.
Art.45 La dizolvarea patronatului patrimoniul se lichidează conform prevederilor legale.
Art.46 Regulamentul Intern va fi elaborat şi aprobat conform prevederilor prezentului Statut şi face parte integrantă din Statut.
Art.47 Orice decizii sau acţiuni, care sunt în contradicţie cu prevederile Statutului sau cu legile în vigoare sunt nule de drept. Prezentul Statut a fost completat, îmbunătăţit şi actualizat, fiind aprobat în Adunarea Generala din 21 ianuarie 2011, înlocuind Statutul aprobat de Adunarea Generală de constituire din data de 14.03.2007.
Preşedinte Liliana Agheorghicesei