Proiectul “Start Up 4 Diaspora” are ca obiectiv major promovarea, susținerea și dezvoltarea antreprenoriatului și a ocupării pe cont propriu, în rândul persoanelor fizice din diaspora, prin susținerea înființării de întreprinderi cu profil nonagricol în zona urbană din regiunile Nord-Est, Sud-Est și Sud-Muntenia din România.
Proiectul va duce la o creștere a gradului de informare și de pregatire în domeniul anterprenoriatului pentru grupul țintă din Regiunile Nord-Est, Sud-Est și Sud-Muntenia și va încuraja și stimula astfel dorința de desfășurare a unei activităti pe cont propriu care va avea un impact pozitiv atât asupra economiilor regionale, prin generarea de valoare adaugată și creșterea încasărilor bugetare, cât și asupra somajului, reducându-l în mod imediat și pe termen lung în funcție de evoluția afacerilor înființate, ducând implicit la creșterea nivelului de trai din regiunile propuse.
On-line de formare și certificare antreprenorială pentru 200 de persoane din rândul românilor a căror reședință, în ultimile 12 luni, până la înscrierea în proiect, este în străinătate. Grupul țintă: 50 persoane aflate în șomaj sau persoane inactive, 150 persoane angajate, inclusiv persoane care desfășoară o activitate independentă al căror domiciliu în România se află într-unul dintre cele 19 județe ale regiunilor Nord-Est, Sud-Est și Sud-Muntenia.
De susținere și promovare a întreprinderilor înființate și finanțate în cadrul proiectului precum: 1. Dezvoltarea si implementarea unei platforme web care să cuprindă soluții funcționale și sustenabile de promovare, identificare de finanțare și susținere a start-up-urilor înființate prin proiect, precum și elemente de inovare socială prin crearea și consolidarea de parteneriate, rețele și platforme de colaborare; 2. Elaborare unui document de analiză a mediului antreprenorial și de prezentare a rezultatelor proiectului, la nivelul regiunilor Nord-Est, Sud-Est și Sud-Muntenia cu scopul contribuirii la transferul rezultatelor proiectului către alte grupuri țintă și alte sectoare de activitate.